BEGINNINGS ARE USUALLY SCARY AND ENDINGS ARE USUALLY SAD, BUT IT'S EVERYTHING IN BETWEEN THAT MAKES IT ALL WORTH LIVING

Thursday, January 16, 2014

Persahabatan


Assalamualaikum .

perpisahan amat menyakitkan . terpaksa berpisah dengan orang yang kita rapat , sayang dan sebagainya . bila dah naik form 4 lagi banyak dugaan . homework kau tak payah cakap la . kalau boleh setiap subjek yang kau belajar hari ini , semua ada homework . nampak tak homework dengan kita tak boleh terpisah ? buddyz sangatkan ? tak boleh terpisah dengan homework boleh lagi . terpisah dengan kawan ? itu tak boleh tahan beb .

ceritanya aku terpaksa berpisah dengan kawan yang paling baik , rapat , caring , cute dan sebagainya la . dia la tempat aku luahkan perasaan . dia la tempat aku lepaskan geram . nanti tak adalah dengar suara suara yang nyaring menjerit "crush aku !" . dia sorang je yang berani mati menjerit macam orang nak terberanak depan crush dia sendiri . gedikkan ? tapi gedik gedik pun tu la nanti yang aku rindu . isnin ni dah tak nampak dah muka dia dekat sekolah . cepatkan ? last jumpa dia semalam . sebak betul rasanya . kalau dia boleh bawa handfon dekat tempat tu kan seronok . boleh la tiap malam berbual bergosip .

"farah !!! aku dapat masuk !"

ingat lagi suara dia cakap macam tu semalam . macam macam nada . gembira . sedih . terkedu . ok ayat tak payah nak skema sangat . aku ada jugak ura ura nak ikut dia masuk sana tapi ada halangan . so tak boleh la nak langgar macam tu je . bila dia cakap dia nak aje bawa tudung yang aku kasik tu jadikan selimut menangis wey . sedih betul dapat kawan macam ni . mana ada orang nak jadikan tudung tu sebagai selimut . aku kasik suruh pakai dekat kepala kau nak balut badan kau dengan selimut tu .

sabtu ni ingat nak jumpa dia jenjalan window shopping ke . sekarang tengah poket kosong so window jelah . moga sabtu ni bukan la hari terakhir untuk kita selama menjadi kawan ye . aku baru nak pasang hajat nak masuk pertandingan mural dengan dia lagi sekali . kitorang dapat number satu wo tahun lepas . lukisan tu akan dijadikan kenangan walaupun warnanya dah pudar . sayang betul la tak letak autograf dekat situ .

so kata terakhir . jaga diri selalu la ingat aku ye . sembahyang jangan tinggal . rajin rajin la berdoa , berzikir , buat solat hajat . birthday aku jangan lupa tau awal tahun tu dan aku takkan lupa birthday kau setiap akhir tahun . dekat sana nanti kau jangan nak mengada love monkey ok . aku dekat sini bersedih kau sibuk nak berlove love . jangan nak buat aku malu . setiap bulan balik la nanti kita jumpa ok . belajar rajin rajin . empat tahun dekat sana jangan lupakan aku tau ! ingat ! kau ni dah la pelupa biasanya aku yang ingatkan kau . so lepas ni aku nak ingatkan siapa ?

NOTE: selagi masa berjalan persahabatan kita takkan pernah putus . In sya Allah . take my word friend .

No comments:

Post a Comment